TRENDUL 1: GOANA DUPĂ CALITATE
Scumpirile au modificat comportamentul de consum. Ai prețuri mari? Pune accent pe calitate și pe extra-avantaje!
Criza costurilor de trai a lovit puternic consumatorii. În România, o familie de 4 persoane are nevoie de aproape 10.000 de lei lunar pentru a trăi decent. Oamenii se uită de două ori în portofel înainte să scoată cardul și de trei ori pe eticheta produsului, să vadă dacă merită cu adevărat. Chiar așa, ce produse merită cumpărate în 2024, din punctul de vedere al consumatorilor? STATISTA ne arată că există o schimbare clară de la preferința pentru produsele de unică folosință sau cu termen scurt de valabilitate, la produsele de înaltă calitate și de durată.
Din acest motiv, companiile sunt sfătuite să investească în campanii de promovare care prezintă oferte de calitate și premium, nu numai pentru a atrage consumatorii, ci și pentru a consolida loialitatea față de brand. Alegerea atentă a materialelor și atenția la detalii devin esențiale în construirea unei oferte care să răspundă exigențelor consumatorilor de azi.
TRENDUL 2: CUMPĂRĂTURI CU CONȘTIINȚĂ
Cumpărătorul Etic e din ce în ce mai des întâlnit. Ai produse și branduri sustenabile? Pune accent pe modul în care contribuie la o lume mai bună, atunci când le promovezi!
În strategia ta de marketing, trebuie să ai întotdeauna în vedere că decizia de a cumpăra nu mai este doar un act simplu de procurare a unui produs. Este o declarație de valori personale și de responsabilitate socială. Iar dacă te adresezi generației Z, cu atât mai mult! Ei adoră cumpărăturile cu conștiință, susțin brandurile eco-friendly și se îndreaptă către produsele care respectă mediu și natura.
Raportul STATISTA arată că peste 40% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru alimente și băuturi sustenabile, iar aproximativ 1 din 3 ar face acest efort pentru produsele de înfrumusețare, îngrijire personală, articole de casă, îmbrăcăminte și încălțăminte. Sustenabilitatea nu mai este doar o opțiune. Este o necesitate în poziționarea produselor și brandurilor pe piață.
TRENDUL 3: ZENTUZIASMUL
Wellness-ul mental devine din ce în ce mai important pentru Generația Z, dar și pentru Mileniali. Pune accent pe beneficiile emotionale în promovarea produselor tale!
Trăim vremuri în care stresul și anxietatea au devenit copleșitoare. Peste un sfert din populațiile lumii au raportat probleme de sănătate mintală, cum ar fi stresul și anxietatea, în ultimele 12 luni!
STATISTA a studiat impactul pe care îl au stresul și anxietatea asupra comportamentului de consum și a tras câteva concluzii importante: Generațiile Z și Millennials conduc în topul celor interesați de soluții pentru stres și anxietate. Numite sugestiv Zenthusiasts, aceste grupuri recunosc presiunile tot mai mari din viața lor și adoptă abordări inovatoare pentru a face față. De aici și explozia de cursuri online de vindecare, iluminare, coaching, aliniere cu astrele, cu sinele sau cu strămoșii, unele profesioniste, dar altele susținute de persoane obscure (care au sesizat trendul și vor să îl monetizeze cu orice preț).
Concluzia? Fii cu un pas înaintea competitorilor printr-o promovare care ține cont de acest trend comportamental ale consumatorilor și folosește mesaje care scot în evidență beneficiile produselor tale pentru wellness-ul mental. Și nu uita de influenceri, pentru că ei reușesc să creeze o relație extrem de personală cu publicul lor, deci pot aborda cu succes în campanii, teme sensibile legate de beneficiile emoționale ale brandurilor sau produselor.
Dar dacă vorbim de eficiența influencerilor, contează cui te adresezi. Tot STATISTA ne arată că nu toate generațiile preferă un dialog cu brandurile prin intermediul YouTuberilor celebri. Iată, conform ultimelor statistici, când să incluzi influenceri și când să te abții, în funcție de vârsta publicului tău țintă:
😎 Sub 26 de ani (Gen Z): sunt fani înrăiți ai influencerilor (96%)
🍞 27-42 de ani (Milenialii): consumă influenceri pe pâine (93%)
👀 43-58 ani (Gen X): se uită cu un ochi la poveștile influencerilor și cu celălalt la ce scrie pe eticheta produsului (doar 69% apreciază influencerii)
👵 Peste 59 de ani (Baby Boomers): doar 1 din 2 apreciază influencerii, deci dacă ai un public în această categorie, consumă bugetul cu precauție pe influenceri.
TRENDUL 4: HIPER-PERSONALIZAREA
Cauți strategii de marketing care să genereze încredere și autenticitate? Concentrează-te pe conținutul generat de utilizatori!
De când campaniile de ad-uri au devenit tot mai targetate datorită tehnologiilor AI implementate de Google sau Meta, s-a creat această așteptare, de hiper-personalizare a mesajelor, pentru orice campanie de marketing și comunicare.
Când nu ai la îndemână instrumentele necesare să faci tu asta, poți apela cu încredere la comunitatea brandului tău, în special în Social Media. În 2024, review-urile continua să fie vedete în comunicarea de brand, conform STATISTA. Fie că vorbim de mărturii, fotografii, videoclipuri create de clienți, calificative, un rating pozitiv și un număr mare de păreri exprimate adaugă autenticitate și încredere imaginii tale de brand.
New Media Partners este o agenție de publicitate full-service care dezvoltă strategii de promovare pentru branduri și produse, campanii digitale și campanii integrate online & offline, concepte creative de marketing, PR, conținut digital optimizat și gestiune Social Media, publicitate outdoor, producție publicitară și print.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |