PROGRAMMATIC DIGITAL OUT-OF-HOME (PDOOH): O NOUĂ ERĂ ÎN PUBLICITATEA ÎN AER LIBER

New Media Partners e despre provocări, inovație digitală și creativitate. Iar când tragem linie, e întotdeauna despre rezultate. De aceea, vorbim acum despre pDOOH, un upgrade extraordinar adus rezultatelor campaniilor de panotaj digital.

La început a fost OOH. Primele billboard-uri au apărut înainte de anii 1900, mai ales pentru publicitate la filme și spectacole de circ. Prin 1990, când tehnologia LED devenea tot mai accesibilă, au apărut în Time Square primele OOH-uri care au deschis drumul către panotajul digital. Dar abia după 2000 putem vorbi despre adevăratul DOOH, iar din 2011, despre primele billboard-uri digitale interactive (instalate în Miami). 

Programmatic Digital OOH înseamnă mai mult decât tot ce s-a realizat până acum în materie de panouri outdoor. Este o tehnologie extrem de recentă, dar pentru care se estimează o creștere fulgerătoare de peste 41% la nivel global! Astfel, valoarea pieței de pDOOH, spun noile analize de piață, va depăși 4,4 miliarde de dolari până în 2027 (conform marketresearch.com).

Până la urmă, ce este pDOOH?

Este o nouă abordare a publicității în spațiile publice, care combină avantajele tehnologiei programatice cu puterea impactului vizual al ecranelor digitale în aer liber. Este o metodă revoluționară de livrare a mesajelor publicitare prin intermediul rețelelor de ecrane digitale amplasate în spațiile publice, precum străzi, stații de metrou, mall-uri sau aeroporturi.

Prin utilizarea tehnologiei programatice, care se bazează pe algoritmi și inteligență artificială, această formă de publicitate permite afișarea mesajelor personalizate și contextuale în timp real.

Cum funcționează Programmatic DOOH, mai exact?

Întregul proces implică mai mulți pași esențiali, foarte familiari celor care fac deja campanii de programmatic marketing în online: colectarea de date relevante, cum ar fi datele demografice, comportamentul consumatorilor și datele geografice, pentru a obține o înțelegere mai profundă a audienței și a contextului, crearea și optimizarea campaniilor în timp real și selecția locațiilor în care sunt afișate mesajele ad-urilor, în funcție de audiență și context. Scopul final al pDOOH este TARGETAREA cât mai precisă: mesajele să ajungă la publicul dorit, în locul potrivit și la momentul potrivit.

Ce are în plus pDOOH?

Am menționat deja cel mai important atu, targetarea și afișarea în timp real. De aici, rezultă mai multă relevanță și un impact crescut al campaniilor de advertising. În plus, datorită flexibilității campaniilor programatice și procesului de optimizare continuă pe baza rezultatelor intermediare obținute, rezultă mai multă eficiență și economie de timp și resurse.

Un alt as din mâneca pDOOH este faptul că ajută advertiserii să își optimizeze viitoarele strategii de campanii, datorită monitorizării și analizei avansate a rezultatelor. Cu alte cuvinte, fiecare nouă campanie de Programmatic Marketing și, în acest caz, Programmatic DOOH, înseamnă o cantitate impresionantă de informații extrem de utile, care vor reprezenta baza următoarelor campanii, din ce în ce mai eficiente.

Vrei să începi un proiect cu noi?

New Media Partners este o agenție de publicitate full-service care dezvoltă strategii de promovare pentru branduri și produse, campanii digitale și campanii integrate online & offline, concepte creative de marketing, PR, conținut digital optimizat și gestiune Social Media, publicitate outdoor, producție publicitară și print.