Conținutul generat de utilizatori are un impact cu 35% mai mare decât conținutul generat de marketerii profesioniști (sursa: Searchlogistics). Mai mult, UCG crește cu 29% conversiile campaniilor de publicitate, față de cele care utilizează doar conținut propriu.
Ce înseamnă, de fapt, UCG? Postări pe rețelele de socializare, recenzii, fotografii sau videoclipuri create de către consumatori care își împărtășesc experiențele cu produsele, brandurile sau serviciile. Ce îl face atât de important într-o campanie de brand awareness?
În primul rând, credibilitatea și încrederea. Când consumatorii devin ambasadori și promotori ai brandurilor pe care le iubesc, imaginea de încredere e deja conturată, iar mesajele lor au potențial să fie distribuite, să devină virale, să influențeze și alți oameni să se alăture comunității de brand.
Un alt atu al conținutului creat de utilizatori este feedback-ul valoros pe care ei îl oferă permanent. Recenziile și comentariile pot ajuta la identificarea punctelor tari și a celor slabe ale brandului, ceea ce poate duce la îmbunătățiri semnificative. Până și algoritmii rețelelor de socializare favorizează adesea conținutul generat de utilizatori, punându-l în fața unei audiențe mai largi. Astfel, brandul beneficiază de o expunere crescută.
Cum pot brandurile să profite de mai mult conținut generat de utilizatori? Încurajând activ participarea utilizatorilor prin organizarea de concursuri, campanii de hashtag-uri personalizate sau prin simpla solicitare a părerii utilizatorilor cu privire la produse sau servicii. De asemenea, este important să îi integreze în povestea de brand și să distribuie conținutul generat de ei pe canalele de socializare proprii pentru a-și arăta aprecierea față de comunitatea de consumatori.
SEO, sau optimizarea pentru motoarele de căutare, este esențială pentru îmbunătățirea vizibilității site-ului tău web în rezultatele motorului de căutare. 89% dintre marketeri declară că brand awareness-ul este obiectivul lor principal, deci SEO devine o tactică indispensabilă.
SEO îți permite să îți plasezi site-ul web în fața unei audiențe mai mari. Cele mai multe surse spun că prima pagină de Google captează peste 70% din întregul trafic, iar a doua pagină se prăbușește brusc la doar 6%!
SEO te ajută să îți construiești autoritatea de brand. Atunci când creezi conținut valoros și îl optimizezi pentru motoarele de căutare, poți să îl promovezi pe platformele de socializare, să încurajezi distribuirea și să crești, astfel, awareness-ul brandului tău.
Unul dintre cele mai mari avantaje ale SEO este că oferă rezultate pe termen lung. Chiar dacă necesită timp și efort pentru a obține ranking-ul dorit, când l-ai atins, ai șanse să te menții acolo pe o perioadă mai lungă de timp, ceea ce aduce beneficii continue pentru brand awareness.
Brand storytelling nu este doar marketing, este arta de a comunica valori, misiuni și identități de brand printr-o poveste coerentă, credibilă și emoțională. Statisticile arată că 55% dintre consumatori sunt mai dornici să cumpere un produs dacă sunt atrași de povestea brand-ului.
Atâta timp cât brand-urile își construiesc povești care stârnesc empatie, bucurie sau inspirație, pot fi sigure că au cele mai mari șanse să devină și memorabile. Poveștile sunt mai ușor de reținut decât datele seci sau informațiile tehnice despre un produs sau serviciu. În plus, în mediul concurențial acerb, brand storytellingul poate oferi oportunitatea de a ieși în evidență. Poveștile unice înseamnă diferențiere și au o forță de atracție de care are nevoie succesul oricărui brand.
Cum construiești povestea brandului? Cu sinceritate, cu naturalețe, cu originalitate. Brandurile care își povestesc istoria și valorile cu autenticitate câștigă încrederea consumatorilor. O poveste autentică transmite faptul că un brand este mai mult decât doar un produs sau serviciu. Este o componentă valoroasă a unui mod de viață pe care consumatorii îl preferă și în care cred.
Cum poți crea brand storytelling pentru o campanie de brand awareness? În primul rând, răspunde la cele mai importante întrebări: Ce te diferențiază? Care este misiunea ta? Ce vrei să comunici despre tine? Caută în istoria sau cultura brandului tău: povești despre fondatori, evoluția brandului sau chiar povești ale clienților mulțumiți. Găsește canalele cele mai eficiente și spune-ți povestea. Fie că distribui conținutul pe site-ul web, în bloguri, social media sau chiar video ad-uri, asigură-te că mesajul și tonul poveștilor se potrivesc cu platforma folosită și cu publicul țintă. Obligatoriu, implică publicul în povestea ta. Poți folosi sondaje, concursuri sau întrebări care să îi implice în dezvoltarea și continuarea poveștii.
La final, analizează rezultatele campaniei tale pentru a înțelege cum au reacționat consumatorii la poveștile tale. Acest feedback poate ajuta la îmbunătățirea strategiei de brand storytelling. Nu uita că o poveste de brand inspirată poate crește cu 20% loialitatea consumatorilor (sursa: TheBrandShopBW)
Influencerii au devenit o forță semnificativă în promovarea brandurilor pe social media. Statisticile arată că 92% dintre marketeri consideră că influencer marketing-ul este o formă eficientă de promovare. Cum poți aborda influencer marketing-ul cu succes pentru a crește brand awareness-ul?
Caută influenceri care au o audiență relevantă pentru produsele sau serviciile tale. Aceștia ar trebui să aibă o reputație pozitivă și să se potrivească valorilor brandului tău.
Permite-le să creeze conținut în stilul și tonul lor caracteristic. Acest lucru va părea mai autentic și va rezona mai bine cu audiența lor. Unele companii care investesc în influenceri (iar costurile de cele mai multe ori sunt semnificative), tind să se implice foarte mult în conținut și să scadă, astfel, autenticitatea.
O etapă importantă este monitorizarea și evaluarea campaniei: măsoară tot ce poți, reach-ul, engagement-ul, creșterea comunității de brand și chiar creșterea vânzărilor, dacă a fost vorba despre așa ceva. Vei știi, astfel, dacă vrei să mai colaborezi cu influencerii pe care i-ai activat sau vrei să implici alții.
Rețelele de socializare nu mai au nevoie de nicio prezentare. 77% dintre companii folosesc rețelele pentru a ajunge la clienți. Pe lângă creșterea cu 44% a brand awareness-ului datorită prezenței pe Social Media, un număr semnificativ de întreprinderi mici (41%) depind într-o proporție mare de rețelele sociale ca generator de venituri (sursa: Forbes).
Platformele de socializare reprezintă un mediu ideal pentru a crește conștientizarea brandului și a interacționa cu publicul tău. Ce ai de făcut? Asigură-te că postările tale sunt consistente în ceea ce privește stilul, tonul și mesajul. Păstrează pagina activă, dinamică, răspunde rapid la comentariile și întrebările urmăritorilor tăi. O interacțiune activă cu publicul poate construi loialitatea și încrederea în brandul tău.
Experimentează cu diverse tipuri de conținut, cum ar fi vizualuri, videoclipuri live, povești și poll-uri. Profită de instrumentele de monitorizare puse la dispoziție de rețele și utilizează analizele de social media pentru a evalua performanța postărilor și a ajusta strategia în consecință (ți se oferă chiar și sugestii pentru cele mai bune ore la care să postezi pentru a obține cel mai mare engagement).
Nu uita de concursurile din Social Media. Concursurile cu premii și giveaways au o rată de conversie de aproape 34%, mai mult decât orice alt tip de conținut pe rețelele de socializare! Concursurile cu premii atractive au șanse să fie distribuite intensiv și să genereze brand awareness consistent, într-un timp foarte scurt.
New Media Partners este o agenție de publicitate full-service care dezvoltă strategii de promovare pentru branduri și produse, campanii digitale și campanii integrate online & offline, concepte creative de marketing, PR, conținut digital optimizat și gestiune Social Media, publicitate outdoor, producție publicitară și print.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |